ترفندهای بسیار جالب موبایل
**پایگاه دانش و سرگرمی**
سیستم تبادل بنر پارود

ترفندهای بسیار جالب موبایل:

1.ارسال بلوتوس به گوشی دیگران بدون اجازه آنها

2.رستارت کردن گوشی دیگران از طریق بلوتوث

3.پیدا کردن مدل گوشی افراد از طریق شماره تلفن همراه

4.تماس اضطراری با گوشی بدون شارژ و باتری خالی

5.دیگر به سادگی در دسترس نباشید

6.تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت

7.قرار دادن شکلک برای اسم بلوتوث

 

ارسال بلوتوث به گوشی دیگران بدون اجازه ی آنها



اول شروع به سرچ میکنید
بعد از پیدا کردن گوشی مورد نظر روش کلیک میکنید

یه صفحه براتون باز میشه که رمز میخواد . یه رمز بهش بدید مثلا (۱۲۳۴۵) و اوکی کنید .این پنجره در گوشی دوستتون هم باز میشه.اون هم باید همین رمزو بده

بعد از این کار گوشی شما به گوشی دوستتون (پیرد) میشه. و اسم گوشیش تو قسمت (پیرد دوایس) گوشی شما (اد) میشه.این عمل در هر دوگوشی اتفاق می افته.

هرکدوم از شما ها که می خواد طرف بدون اجازه بهش فایل بده میتونه در قسمت بلوتوث گوشیش ،در قسمت (پیرد دوایس) گوشی بعد از انتخاب اسم گوشی مورد نظر روی ( اوپشنز) کلیک کنه و بعد (ست از اتوریزد) (قرار دادن به عنوان مجاز) رو انتخاب کنه.بعد از این کار یه پیام میده که یس بزنید .

حالا دوباره بر میگردید به قسمت (پیرد دوایس) ولی با این تفاوت که روبروی اسم گوشی دوستتون یه عکس قفل مانند اومده که نشونه اینه ، دوستتون میتونه بدون اجازه شما به گوشی شما فایل بفرسته (این کار جون میده برای مسیج بازی تو دانشگاه البته بدون افتادن پول روی قبض)

در قسمت (اوپشنز) امکان این رو هم میده که شما اسم گوشی دوستتون رو تو گوشی خودتون عوض کنید و همیشه با این نام بشناسینش.

توجه : این کار رو  رو فقط با کسانی که بهشون اطمینان دارید انجام بدید .چون اگه گوشی طرف ویروس داشته باشه ، به گوشی شما هم انتقال پیدا میکنه.

 

رستارت کردن گوشی دیگران از طریق بلوتوث

به دلیل در خواست های متعدد دوستان آموزش این کار را شروع میکنیم.

شما برای این کار باید ابتدا در داخل کامپیوتر خود یک صفحه WordPad باز کنید ، پس از باز شدن پنجره یک حرف را در درون صفحه وارد کنید فرقی نمیکنه چه حرفی باشه میتونید اول اسم یا فامیل خودتون را وارد کنید مانند M پس از انجام این کار و وارد کردن حرف دکمه Tab را از روی صفحه کلید خود فشار دهید با این کار در اصل به اندازه 8 Space فاصله ایجاد میکنید و بعد از آن حرف دوم را وارد میکنید مثل A و دوباره با فشردن دکمه Tab فاصله دیگری را بین حرف ایجاد کنید و در پایان با وارد کردن یک حرف دیگر مانند H به کار خود خاتمه دهید. برای مثال نوشته زیر را به دست آورده اید:

M A H

مهم : فقط از 3 حرف و 2 Tab استفاده کنید در غیر این صورت برای گوشی مشکل پیش خواهد آمد. 

اکنون فایل مربوطه را به صورت Text ذخیره کنید و وارد گوشی خود کنید ، فرقی نمیکنه که فایل را از چه طریق وارد گوشی کنید مهم وجود این فایل در گوشی است. خوب اکنون در داخل گوشی خود وارد همان فایل Text شوید و از قسمت Options گزینه Save را انتخاب کنید ، پس از ذخیره این فایل به قسمت Notes گوشی خود که معمولاً در قسمت Extras است بروید.فایل مربوطه در این قسمت ذخیره شده است.فایل را باز کنید و دکمه مداد را فشار دهید و نگه دارید و به وسیله جوی استیک تمام نوشته های خود در فایل را انتخاب کنید ، با نگه داشتن دکمه مداد گزینه Copy در سمت چپ ظاهر میشود و این گزینه را انتخاب میکنید.

اکنون از این قسمت خارج شوید و به قسمت بلوتوث گوشی خود بروید و وارد قسمت اسم بلوتوث خود شوید اکنون اسمی را که قبلاً به بلوتوث خود داده اید را پاک کنید سپس دکمه مداد را نگه داشته در این صورت در سمت راست گزینه Past ظاهر میشود که با انتخاب گزینه Past نوشته خود را در این قسمت کپی میکنید و از قسمت اسم بلوتوث خارج میشوید.

هم اکنون در کنار گزینه اسم بلوتوث 2 حرف خود را مشاهده میکنید که یکی به رنگ مشکی و دیگری به رنگ قرمز میباشد که این بیان کننده موفقیت شما در کار است

از این پس هرکس به وسیله بلوتوث گوشی شما را جستجو کند گوشی قربانی Restart میشود ، برای غیر فعال کردن این کار کافیست تا این حروف را از قسمت اسم پاک کرده و اسم دیگری را به آن بدهید.

نکته: این کار فقط بر روی گوشی های نوکیا عمل میکند در ضمن اگر قربانی گوشی شما را قبل از این کار جستجو کرده باشد و نام گوشی شما در آن وجود داشته باشد گوشی مقابل ری استارت نخواهد شد، برای این کار گوشی طرف مقابل را یک بار خاموش کرده و بعد از آن میتوانید آن را ری استارت کنید. امیدوارم از این کار به صورت صحیح استفاده کنید که حتماً همینطور است.

پیدا کردن مدل گوشی افراد از طریق شماره تلفن همراه

شاید در نگاه اول چنین چیزی ممکن نباشد، اما در صورتی‌ که شماره مورد نظر شما «ایرانسل» یا «همراه اول» باشد به سادگی چنین کاری امکان پذیر است. تنها لازمه این کار نیز دسترسی به اینترنت است. در این ترفند قصد داریم به معرفی پیدا کردن نوع گوشی افراد مختلف از روی شماره تلفن همراه آنها بپردازیم.

خطوط «ایرانسل»
برای پیدا کردن نوع گوشی شماره‌های «ایرانسل» کافی است به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:


http://92.42.49.87:8080/mtn_ir-mt-web-portal
 
 

سپس شماره تلفن همراه مورد نظر را با پیش‌شماره و بدون صفر وارد کنید و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک نمایید (به عنوان مثال ۹۳۵۰۰۰۰۰۰۰).
در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره را خواهید دید.

خطوط «همراه اول»
برای پیدا کردن مدل گوشی شماره‌های «همراه اول» نیز کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید:


http://78.38.243.104:8080/mcci-mt-web-portal
 


شماره تلفن همراه را با پیش‌شماره و به همراه کد ۹۸ و بدون صفر وارد کرده و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید (به عنوان مثال ۹۸۹۱۲۰۰۰۰۰۰۰).

در صفحه بعد، کارخانه و مدل گوشی این شماره موبایل را مشاهده خواهید کرد.

این دو صفحه در اصل برای دریافت خدمات دیتا راه‌انداری شده‌اند اما چنین استفاده‌ای نیز می‌توان از آن‌ها کرد

تماس اضطراری با گوشی بدون شارژ و باتری خالی

http://irlearning.info/wp-content/uploads/2011/08/T-E-S.gif

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید ، اما گوشی شما شارژ ندارد.

این موارد راه چاری ای که به ذهن افراد میرسد استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است.

اما اگر گوشی شما سونی اریکسون دست نگاه دارید ، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی نیز در خود ذخیره است که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد.
 در این ترفند نحوه روشن کردن گوشی با شارژ خالی را به شما معرفی خواهیم کرد. 
بدین منظور: پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد، کافی است:
کلید Power گوشی را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
پس از 15 ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد!
حالا میتوانید دکمه را رها کنید. اکنون گوشی شما روشن شده است و میتوانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید. 
این موضوع از ابتکارات شرکت سونی اریکسون است که در مواقع ضروری به کمک استفاده کنندگان این گوشی ها میاید.

تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنت

امروزه در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد میشوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان گوشی های تقلبی و یا چنج خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند.

برای شناسایی گوشی های اصلی و چنج راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #06#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است.

اما در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم كه به سادگی و از طریق اینترنت به اصل یا غیر اصل بودن گوشی خود پی ببرید ، بدون نیاز به یافتن کد فوق برروی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها! 


بدین منظور:

ابتدابر روی گوشی خود (با هر مدلی) کافی است کد #06#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد. 

حال به سایت اینترنتی https://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=imeinr بروید. 

سپس کد IMEI خود را که یک کد 15 رقمی است را در صفحه مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید. 

اکنون سایت مشخصاتی به شما میدهد که باید به طور کامل به مشخصات گوشی شما صدق کند. ازنظر مدل ، کارخانه ، کشور سازنده و... 

به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا 3230 باشد ، میبایست بعد از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی ، مشخصات همان گوشی نوکیا 3230 خود را دریافت کنید، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق یا چنج یا... می باشد . 

به عنوان مثال اگر کد یك گوشی K750i راچك كنید و این سایت مشخصات یك گوشیW750 رابه شما نشان دهد ، گوشی شما غیر اصل یا چنج است! 

سایت فوق به غیر از چك كردن  IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز میکند:

»Phone number analysis
»IMSI number analysis
»IMEI number analysis
»SIM number analysis
»ISPC number analysis


توجه مهم: مرورگر فایرفاکس به دلیل امنیت بالا سایت مذکور را ریسکی‌ نام برده ، برای ورود به لینک مذکور میتوانید از سایر مرورگر‌ها یا با قبول ریسک در فایرفاکس وارد سایت مربوطه شوید

قرار دادن شکلک برای اسم بلوتوث

این ترفند یك اموزش به خصوص میباشد و جذابیت خاصی به بلوتوث گوشی موبایل شما در بین افراد دیگر خواهد داد

 
اول به این ادرس داخل کامپیوتر رفته : Start Up>All Program>Accessories>System Tools 
 
و برنامه Character Map رو باز میکنید و فونت Arial را انتخاب میکنید.

 وقتی Scroll را بیارین پایین تر عکسهای مورد نظر را میبینید. و با انتخاب هر کدوم گزینیه ی select را میزنید.

 این کارو که کردید و عکسای دلخواهتونو گلچین کردید گزینه ی Copy رو میزنید و یک فایل رو که عکس یا موزیک یا Text هستش را انتخاب میکنین و اون را Rename میکنید و Paste میکنید و اسم فایل تون به شکلک های انتخاب شده در میاد.

فایل مورد نظر را به گوشیتون منتقل میکنین.توی گوشی فایلو پیدا میکنین و با کپی کردن اسم فایل و رفتن به بلوتوث وعوض کردن اسم بلوتوث و Paste کردن اسم فایل میتونین از این شکتکها برای اسم بلوتوثتون استفاده کننین
دیگر به سادگی در دسترس نباشید

قطعأ شما نیز گاهی خیلی دوست داشته اید که برای مدتی در دسترس نباشید و فردی با شما تماس نگیرد یا پیامی دریافت نکنید. راه هایی نیز برای اینکار وجود دارد.

میتوانید گوشی خود را خیلی راحت خاموش کنید ، شاید این کار ساده ترین راه باشد اما بهترین راه نیست ، چرا که با اینکار دیگر به امکانات جانبی گوشی دسترسی نخواهید داشت و شاید نوعی بی احترامی به دوستانتان تلقی شود. یا میتوانید با استفاده از ترفندی که قبلأ مطرح شده و با بهره گیری از قابلیت دایورت گوشی خود را از دسترس خارج کنید که این راه نیز باعث میشود که همه متوجه شوند که خودتان باعث عدم دریافت تماس ها شده اید. و راه های دیگری نظیر استفاده از نرم افزارهای جانبی که دردسرهای خود را دارد.

اما اکنون شما میتوانید با استفاده از این ترفند و تنها با تغییر یک تنظیم در گوشی خود کاملأ از شبکه تلفن همراه خارج شوید به طوریکه هر فردی با شما تماس گیرد با پیغام "در حال حاضر تماس با مشترک مورد نظر مقدور نمی باشد" روبرو گردد و علاوه بر آن هیچ پیامی برای شما ارسال نشود. این روش بر روی کلیه خطوط تلفن همراه کشور امکان پذیر است و این بار شما بر خلاف شعار همراه اول ، تنها هستید!

ابتدا دقت کنید این روش تقریبأ بر روی کلیه گوشی ها امکان پذیر است و تنها بر روی برخی مدل های قدیمی امکان استفاده از آن وجود ندارد.  

در گوشی های نوکیا:
از منوی اصلی وارد Settings شوید.
سپس به قسمت Network بروید.
اکنون وارد بخش Network Mode شوید.
حالا گزینه UMTS را انتخاب نمایید.
گوشی شما ممکن است رستارت شود. کار تمام است.
بعد از این کار ، عبارتی با عنوان 3G در کنار نشانگر آنتن گوشی فعال میشود.
اکنون میتوانید با شماره گیری گوشی خود توسط تلفن دیگری مطمئن شوید که در دسترس نیستید.
برای بازگشت به حالت معمولی ، مجدد به مسیر فوق رفته و گزینه Dual Mode را انتخاب نمایید.

در گوشی های سونی اریکسون:
از منوی اصلی وارد Settings شوید.
سپس به قسمت Connectivity بروید.
اکنون وارد بخش Mobile Networks شوید.
حالا به قسمت GSM/3G networks بروید.
اکنون بایستی گزینه 3G Only را انتخاب نمایید.
کار تمام است. با شماره گیری گوشی خود توسط تلفن دیگری نتیجه را ببینید.
برای بازگردانی گوشی به حالت اولیه ، کافی است از مسیر یاد شده گزینه GSM and 3G را انتخاب کنید.

در برخی از گوشی های سونی اریکسون مسیر انجام این کار به این شکل است:
Menu > Tools > Control Panel > Connections > Mobile networks > GSM/3G networks

در سایر گوشی ها نیز روش انجام کار تقریبأ به همین شکل است. شما باید در قسمت تنظیمات گوشی خود و در بخش Network آن ، حالت شبکه را بر روی GSM یا UMTS تنظیم کنید. با آزمون و خطا نیز این کار میسر است.

لازم به ذکر است این روش بر روی خطوط مخابراتی داخل کشور یعنی همراه اول ، تالیا و ایرانسل امکان پذیر است چرا که در حال حاضر هیچ کدام از این اپراتورها از فناوری 3G پشتیبانی نمی کنند.

برگرفته از : http://persian-boy.loxblog.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ 8 / 9 / 1390برچسب:ترفند,ترفندهای موبایل,ترفندهای گوشی, توسط مسعود بلیدئی |